| Peugeot | Citroen | Alkatrész |     Autowin Kft. 

Hun Eng
  Fõoldal :.         
  Peugeot :.        
  Citroen :.        
Üzleti Feltételek :.       
Kapcsolat :.        
 
Peugeot | Márkatörténet :. 


 
 A Peugeot Márkatörténete :.

  A ritka, kivételes ipartörténeti hagyományokkal rendelkezõ cég a XIX. század elsõ harmadában
kezdett fém illetve acél késztermékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozni.
  A Peugeot Testvérek néven egyre sikeresebbé
váló cég komoly üzleti eredményeket ér el.
 A családi vállalkozás alapítójának fiai a század
végén az igen innovatívnak számító jármûgyártásba kezdenek. Elsõ lépés a kerékpárgyártás, melynek
modelljei a korabeli divatot tükrözõ és a mai
kerékpárokhoz igen hasonlító darabokból áll.



  A párizsi világkiállításon már a motorral hajtott triciklivel mutatkozik be a cég. Ettõl az idõtõl kezdve egyre többet használják az oroszlános motívumot a cégjelzésre. A kiállításon bemutatott tricikli gõzmotor hajtású, azonban rá egy évre már belsõ égésû Daimler motoros négykerekû gépjármûvel jelentkezik a cég. Nem sokkal utána elkészül a négy személyes “négykerekû velocipéd”, mellyel már versenyen indul Armand Peugeot. Az elkészült jármûvek típusjelzéssel rendelkeznek, az elsõ sorozat “Type 3; Type 4 “ stb. jelzést kapja. A benzinmotoros autók gyártása a századfordulón manufaktúrákban történik, azonban a Peugeot a sorozatgyártás megalapozásán dolgozik, és az autógyártó üzletág “Automobiles Peugeot” néven különválik. Lille-ben alapít az új cég autógyártó üzemet, melyben motorgyártással kezd foglalkozni. Különösen a diesel motorgyártásban érnek el jelentõs sikereket. Az üzem fejlõdését mutatja, hogy 1899-ben 323, 1900-ban pedig 500 automobil készül.



  A XX. század elsõ éveiben a cég felismeri a különbözõ vásárlói rétegek jelentõsen eltérõ igényeit. Megjelenik a mai Peugeot kiskocsik õse a Bébé Peugeot. A rokoni szálak igen fontos szerepet játszanak a további fejlõdésben, különösen hogy az unokatestvérek megkezdik a kiskocsi gyártást. Rövid idõre konkurenciává válik a család két ága, majd 1910-ben gazdasági megfontolásból egyesülnek a cégek. Felépül az új közös gyár. Ez a lépés olyan piacnyerést eredményez, hogy 1913-ra a francia autógyártási kapacitás fele a Peugeot kezében van. Ebben az évben 9338 autót értékesít a Peugeot.
 Az autóversenyzés aranykorában szinte minden versenyen részt vesz a cég, és jelentõs sikereket ér el. Ebben az idõben jelennek meg a Peugeot omnibuszok. Így a cég piacot hódít a kialakuló tömegközlekedésben is. Az elsõ világháború hatalmas pusztítást végez a Peugeot minden érdekeltségében, így a fejlõdést évekkel visszaveti.



  1923-ra magához tér a termelés, és meghaladja a 10000-es mennyiséget. A Peugeot ez idõtõl áttér a ma is ismeretes három számjegyû típusszámozásra, ahol az elsõ szám a típuscsaládot - a középsõ mindig nulla - a harmadik szám pedig a sorozatot jelöli. A Peugeot 201 jelû gépkocsija úttörõ a független elsõ kerék felfüggesztés alkalmazásában. Nem sokkal ezután a cég bemutatja Peugeot 402-es modellt, mely elsõ kerék meghajtású.
A második világháború megbénítja a Peugeot minden tevékenységét, gyára elpusztul, a gyártás megszûnik. A háború után Jean-Pierre Peugeot újra szervezi a céget. Egyidejûleg gyártanak és fejlesztenek rohammunkában. A Peugeot 202-es és 203-as modellje soha nem látott sikert ér el a piacon. Elkészül az egymilliomodik Peugeot gyártású gépkocsi.


  Az 50-es évek elején szoros együttmûködés alakul ki a Peugeot és az olasz Pininfarina között. Ebben az évtizedben a Peugeot modelljeiben széles körben alkalmazzák a Lille-ben fejlesztett diesel motort. 1960-ban a cég bemutatja a legendás 404-t. A sportsikerek folytatódnak, amikor a Peugeot megnyeri a Kelet-Afrika Szafarit 1963-ban.
A 60-as években a cég töretlenül fejlõdik, és a 4-es sorozat különbözõ méretû autóiból hatalmas mennyiséget gyárt. A motorgyártásban különbözõ cégekkel kooperál, és világszínvonalú diesel motorokat forgalmaz úgy személy, mint teherautók számára.
A 70-es évek elején a Peugeot S.A. felvásárolja a Citroen S.A. részvényeinek döntõ többségét, és PSA holdingként újjá alakul.




  1980-ban a Peugeot megvásárolja a Talbot-t és 1983-ban elkezdi gyártani a 205-t, amely minden idõk legnagyobb számban eladott Peugeot-jává válik. Az autóversenyeken való aktív részvétel töretlen, a 205-el számtalan rally bajnokságot nyer, a Forma I-ben és a Le Mans-i 24 órás viadalban több gyõzelmet arat a Peugeot.
1988-ban a 405-t választják az év autójának, ezzel hatalmas piaci siker indul útjára. A modell minden várakozást felülmúl a számtalan változatával és eladási statisztikáival. Az 1991-ben bemutatott 106-os az 1993-ban elõször gyártott 306-os és az 1996-ban gyártott 406-os a hatodik sorozat markáns képviselõi, melyek meghatározzák a jelen gépjáró piacát és megjelenésükkel a mai utcaképet.






 A jövõ fejlesztései között találunk számtalan különbözõ elképzelést a PEUGEOT autóiról, hogy ezek közül az elektromos Tulip, vagy a sport Asphalt, Féline vagy a szabadidõ Touareg valósul meg, nagymértékben meghatározza autózási szokásainkat és közlekedésünket.

 
becsipeugeot@t-online.hu
 (+36 1) 240 4992
Bp, 1034 Bp, Bécsi út 102/C.

Válasszon:. 































.: autowin.hu     autowin kft. 1034 Budapest, Bécsi út 102/C Tel.: (+36 1) 240 4992